Zakladateľ Netflixu: Ako sa bude vyvíjať (upadať) TV najbližších 20 rokov

Autor: Dávid Tvrdoň | 12.5.2015 o 18:47 | (upravené 12.5.2015 o 20:50) Karma článku: 2,55 | Prečítané:  841x

Týždeň v médiách opäť plný zaujímavých udalostí. Prečítajte si výber toho najlepšieho, čo som za uplynulých 7 dní zhromaždil.

Každý týždeň posielam kolegom z denníka výber toho najdôležitejšieho, čo sa v žurnalistike stalo. Možno to pomôže aj ďalším, tak to sem bude pravidelne dávať vždy v utorok aj s ďalšími doplneniami. Viac toho mám na Twitteri alebo Facebooku.

Veľa šťastia a veľa omylov, tak vyrástol Netflix

Keď chcú v dnešnom Hollywoode nafúknuť nejaký film alebo seriál, povedia, že o neho prejavil záujem Netflix. Áno, už je to svetový hráč, pred ktorým sa skláňa aj Hollywood. Má viac ako 60 miliónov predplatiteľov na celom svete a ako prvý na svete prišiel Netflix s konceptom zverejniť celú sériu seriálu naraz.

Minulý týždeň rozprával zakladateľ a riaditeľ Reed Hastings o tom, ako vidí budúcnosť televízie. Hádajte, čo? Podľa neho bude najbližších 20 rokov klasická televízia upadať a internetová naberať na obrátkach. Vraj o 20 rokov bude bežné TV vybavenie niečo ako väčší iPad.

Na úvod hovoril o mnohých zlých krokoch, ktoré ako podnikateľ spravil. Keby ste nevedeli, Netflix začal ako 'DVD on demand' služba, teda mohli ste si ho cez Netflix kúpiť. Hastings neponúka žiadny zázračný recept, jedinú múdrosť, ktorá sa tiež zakladá na neúspechu je odkaz nebáť sa rizika. Niekedy to síce môže zruinovať firmu, čo sa skoro aj jemu stalo, ale inokedy to môže byť globálny hit - ako v prípade, keď preplatili tvorcov seriálu House of Cards. HBO si musí dodnes búchať hlavu o stôl.

Opisuje niekoľko absurdných spôsobov, ako funguje dnes televízia. Seriál ide o ôsmej večer. Ale čo ak vtedy akurát nemôžem? Naopak internetová televízia je prispôsobiteľná - pozriem si čo chcem, kedy chcem. Učí sa z dát, ktoré jej poskytujem (teda seriály a filmy, ktoré pozerám) a personalizuje mi celý zážitok. Teda rozdiel je rovnaký ako pri papierových novinách a Facebookom.

Ak nechcete pozerať, prečítajte si viac na Quartz.com, ale vystúpenie naozaj stojí zato.

8 tipov, ako lepšie zaujať publikum od tímu Vox Media

  1. 3-sekundové pravidlo - obrázok je pochopiteľný do 3 sekúnd, ak nie, treba ho zjednodušiť
  2. všetko v jednom - editori zistili, že najzdieľanejšie sú texty, ktoré nie sú povrchné a obsahujú všetky informácie, ktoré čitateľ hľadá
  3. jedinečný / spoznateľný hlas - komunikácia by mala byť na jednej úrovni
  4. plánujte dopredu - nielen text, aj obrázky, pokojne aj fotošopované (ako napr. tento)
  5. tvorte si vlastné fotky - fotky z archívov a dostupných serverov sú často nudné a slúžia len ako (nudné) ilustrácie, tím z Voxu si spravil vlastné podľa toho, aké fotky v minulosti fungovali, aby spoluvytvárali príbeh + robia vlastné ilustrácie, ak nie je dostatočne výstižný fotomateriál
  6. iný prístup pre každú platformu - obrázok, ktorý funguje na Twitteri nemusí na FB, a Instagram video je na FB príliš krátke, FB zvládne aj dlhšie
  7. nebrániť sa potrebám čitateľov - Eater, jeden z webov Vox Media, sa dlhé roky bránil food pornu, ale pred rokom pre veľký úspech u čitateľov ich začali zverejňovať
  8. treba poznať mieru - veľa príspevkov na sociálnych sieťach nemusí znamenať väčší úspech, skôr naopak

Všetky tipy zozbieral a viac opísal Poynter.

TIPY & TRIKY

VICE je CNN pre mladých

Asi žiadne iné médium na svete nie je také známe medzi mladými ako Vice. Áno o Buzzfeede sa bavia a pozrú si pár článkov. Ale sila Vice je vo videu - kto iný dokáže státisíce až milióny mladých zaujať 20-minútovým videom z Blízkeho východu o ISIS. A ešte na internete.

Online video je veľmi módne a veľké médiá budujú svoje multimediálne tímy. Aj Buzzfeed sa snaží. Ide o tom presvedčiť veľkých inzerentov, že vás pozerajú mladí. Vice je ale stále v popredí, začalo skôr a vie ich osloviť aj dlhším formátom.

Zaujímavé je, ako to zmenilo a mení celý trh. Napríklad tradičné médium ako National Geographic dokázalo osloviť veľa mladých práve tým, že kopírovali postupy, akými k videu pristupuje Buzzfeed a Vice, píše Mathew Ingram na Fortune.

Čo zabilo infografiku

Asi najzaujímavejší text uplynulých 7 dní bol o smrti infografiky. Ako to? Veď je práve na vzostupe! Rozčúlil ma nadpis, no článok vysvetľuje, že infografika zažila vrchol v roku 2012 a odvtedy, aspoň vo svete, ju považujú za mainstream. Nuž, my nie sme svet.

Ako dve hlavné príčiny, prečo experimentovanie a vývoj v oblasti infografiky a vizuálneho zobrazovania a experimentovanie klesá identifukuje autor príchod mobilov a prechod infografikov do korporácií.

Je to logické. Mobily prišli rýchlo a infografika sa nestihla pre tieto zariadenia vyvinúť, preto aj krásne interaktívne infografiky sa na mobilných zariadeniach zobrazia iba ako obrázky. Nič lepšie nikto nevymyslel. Aj ekonomické weby používajú najviac jednoduché grafy. Stačí sa pozrieť na Quartz.

No a druhým dôvodom sú korporácie, ktoré si najlepších infografikov berú k sebe do firiem, kde pracujú v tímoch na väčších veciach, alebo na interných korporátnych materiáloch, ktoré potrebujú zjednodušiť a pekne vizualizovať.

1 vetou

Tak zas o týždeň, inak má nájdete na Twitteri alebo Facebooku.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?