reklama

Ďakujem: "Ď."

Stalo sa vám, že cudzí človek, ktorého ste prvý krát v živote videli, použil ako reakciu na radu od vás "Ď." Nie "Ďakujem. Dík. Vďaka.", ale obyčajné jedno písmenko..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Nemyslím si, že som staromódny, ale hranice určitej objektívnej slušnosti sú dané a väčšina ľudí ich viac menej dodržiava. Tiež rozumiem, že žijeme v uponáhľanom svete a každá sekunda je dobrá. Ako sa vraví čas sú peniaze a človek nemá v súčasnosti ani jedno ani druhé. Skracovanie patrí k životu. Niekedy sme používali "oukej", potom "óká", dnes prosté "ok". Všetci vedia čo to znamená, nikto sa nad tým nezamýšľa, nepozastavuje. Tak prečo ma prosté "Ď." zaskočilo?

Už skrátené tvary "dík" a "díky" nepoužívam v styku s cudzími osobami, prípadne s takými, s ktorými si vykám. Nie je to zvyk, ale slušnosť. So skrátenými tvarmi inak nemám problém, ale istá hranica by niekde mala byť. Asi viem, kde má to "Ď." pôvod. Veľa krát som ho dostával od sestry cez ICQ, neskôr sa začalo objavovať aj v sms. Priznávam, dostalo sa mi aj ústne poďakovanie týmto štýlom, no vždy od niekoho blízkeho, známeho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som zvedavý, či je toto začiatok nového trendu slovenčiny a komunikácie ako takej. Od svojich IT-kamarátov dávno počúvam LOL, ROFL a podobné, začal som registrovať aj anglické skratky DYI, AWOL, BFF a kopec ďalších, avšak v hovorenejreči medzi dvoma neznámymi som takúto skúsenosť ešte nemal. Všetko je raz poprvé, možno preto ma to prekvapilo. No i tak stále váham, aké stanovisko zaujať v tejto veci.

Dávid Tvrdoň

Dávid Tvrdoň

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Projektový manažér SME.sk. Píšem o žurnalistike a nových médiách. Na blogu vyjadrujem názory vo svojom mene. Zoznam autorových rubrík:  KultúraSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu