reklama

Na farbe záleží

Žijeme v progresívnej dobe, kedy nie všetko okolo nás je čiernobiele a farebnosť patrí k vlastnostiam našich dní. Ale naozaj tak veľmi na tej farbe záleží? Áno, záleží.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V minulom režime sa nesmelo obliekať ani správať farebne. Sám som to veľmi nezažil, no pamätám si, že na telesnej výchove sme museli nosiť červené krátke gate a biele tričko. Komunizmus už skončil, no v malých dedinikách, v akej som vyrastal, tento prežitok jednej doby pretrval, avšak o tom nechcem teraz hovoriť.

V poslednom čase som veľa uvažoval o farebnosti, či už ľudskej pleti, farbe vlastného okolia (petržalská šeď), farbe oblečenia ľudí navôkol a farbe internetu. Existuje celá veda, ktorá sa venuje výberu farieb pre logá, vzhľad webstránok, jednoducho firemné farby. Na prvý pohľad sa to zdá ako banalita, ale správny výber bude reprezentovať danú organizáciu (politické strany, denníky, korporácie).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úspech tkvie v dobre zvolenej kombinácií, ktorá buď láka alebo odrádza. Predstavte si, že prídete na web nejakej firmy, média alebo inej spoločnosti. Prvé, čo vnímate sú farby, potom design a nakoniec obsah. Nie nadarmo sa vraví, že kvalitný obsah sa nepredá bez dobrého vzhľadu, aspoň nie ľahko. Kvôli tomu je treba najskôr prilákať, až potom udržať návštevníka kvalitným obsahom.

Na farby treba dbať aj v "offline svete". Do ktorých obchodov radi chodievate? Čo sa vám na nich páči (okrem toho, že tam kúpite, čo potrebujete)? Ak sa v nejakej predajni cítite dobre, dlhšie tam zostanete, poobzeráte sa, čím sa zvyšuje pravdepodobnosť, že kúpite viac tovaru. Rovnaká vec platí pre reštaurácie a kaviarne. Kde sa vám páčilo a bola dobrá atmosféra, tam sa radi vrátite zas. No, keď prídete na miesto, kde je skvelá káva alebo výborne varia, ale vyzerá to viac hrozne, na budúce si to lepšie premyslíte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na podnikoch, ktoré navštevujem mám rád nielen produkt (káva, jedlo, miešané nápoje), no aj výzor toho priestoru a jeho atmosféru. Najviac mi vadí, ako dokážu majitelia vraziť peniaze do výzoru a drobnosť (pritom však dôležitá vec) akou je WC má podobu latríny, až sa bojíte vkročiť. Rovnako webstránky, ktoré navštevujem musia spĺňať nejaký estetický štandard a rád sa vrátim opäť, nielen kvôli obsahu.

Na farbe záleží a nie je jedno ako čo vyzerá. Farba pri zlom nápade nič nezachráni, ale pri dobrom môže uškodiť. Farba nie je len o farbe, ale dodáva celkovému vzhľadu výsledný nádych. Farba nie je to hlavné, no je to prvé a v dnešnom čase mnohých možností na prvom dojme záleží.

Dávid Tvrdoň

Dávid Tvrdoň

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Projektový manažér SME.sk. Píšem o žurnalistike a nových médiách. Na blogu vyjadrujem názory vo svojom mene. Zoznam autorových rubrík:  KultúraSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu